Pixel & prosa

In the year of the dragon

Posted in Film, Karin gillar by karinjosefina on januari 19, 2009

logga

Efter att inte ha masat sig iväg på filmfestivalen på år och dag fick jag i år
en välbehövlig skjuts från oväntat håll. I och med att man valde ståtligt
drakpapper från  Papyrus så kunde även en liten marknadsförare på
förbrukningsvarudivisionen njuta av sex stycken fribiljetter.

Jag och Peter såg till att skyffla våra måndagströtta jag till Draken och faktiskt lösa in dem.
Med tanke på att vi har så lite fritid tillsammans framöver och ingen av oss kan ta ledigt
från jobbet just nu, så hade vi ändå tur att hitta biljetter till filmer vi faktiskt var lite sugna på.

Fast Peter fick offra en mexikansk gansterfilm för en dokumentär om en fadersrelation
med förhinder som jag ville se. Det är kärlek det! (Gansterfilmen prisades för sin
tålamodskrävande berättarteknik
så kanske offret kanske inte var så stort…)

Jag hade velat se Modern life (franskt och gulligt om bönder) och Drottningen och jag
(om ett möte mellan Farah Diba och en iran-svensk journalist med revolutionärt förflutet,
som motvillligt blir charmad av den gamla donnan). Men det var jag inte ensam om.
Slutsålt, slutsålt, slutsålt.

Nåja, detta går vi och ser istället:

13551

Forgetting dad
Om en far som (kanske inte alls) får en minnesförlust och startar om i livet.

13411
Roskilde
Om festivalernas festival.

12746

Lake Tahoe
Jakten på en reservdel till bilen (!) leder en ung man in i förvecklingar
på den mexikanska landsbygden.

Kommentera

