Pixel & prosa

Vackert vikt

Posted in Pyssel by karinjosefina on januari 14, 2009

Jag älskar papper. Tjockt, vikt, rivet, skrivet.

il_fullxfull

Dessa små godbitar hittar man på Etsy, från säljaren So inviting.

Ett av mina smutronställen absoluta är Paperchase i London;
våning efter våning med anteckningsböcker, handgjorda pappersark,
pennor och kort. Och ett café. Kaffe och papper på samma ställe. Ah.

På närmare håll kan man njuta av brittiskt egensinniga kort, stämplar,
lackstänger och überflickiga presentaskar på den lilla Papeterie
eller papper i alla dess former på Arkivet. Båda i Göteborg.
Dock utan caféer.

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Julia said, on januari 14, 2009 at 10:36 e m

    Jaaa, mysigt! Jag behöver vårda mina papper lite mer, men så är jag inte lika händig som du med det.
    Vi åker väl till london när vi blivit rika? Jag vill åka både dit och till NY med dig och P.
    Kram kram

  2. karinjosefina said, on januari 14, 2009 at 10:43 e m

    Du och jag på Paperchase, det vore något det.

  3. My valentine « Pixel & prosa said, on januari 25, 2009 at 5:32 e m

    […] inte mycket för alla hjärtans dag. Men detta lilla kort kan omvända den mest skeptiska. Återigen, vad man inte kan göra med papper och […]


Kommentera

