Pixel & prosa

Kafka på Stampgatan

Posted in Karin funderar by karinjosefina on januari 6, 2009

coacher

Arbetsförmedlingen skall satsa på coaching för arbetslösa.

Härligt med nytänkande men, eh…
…borde det inte vara vad arbetsförmedlarna skulle kunna erbjuda redan nu?

När jag sökte jobb i en ny stad så visste jag att jag skulle få fixa det själv.
Och det gjorde jag till slut. Men jag skrev in mig på arbetsförmedlingen
och fick kontakt med en handledare.

Hon undrade vad jag behövde mest hjälp med. Jag sade att jag var säker
i vad jag kunde men att jag var lite ringrostig i själva jobbsökeriet.
Svaret blev: Tyvärr har vi inte resurser att ge stöd i jobbsökar-processen.
En släng av Kafka på Stampgatan.

Mer om arbetsförmedlingens satsning

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. chexet said, on januari 6, 2009 at 10:34 e m

    Du missade nog inte så mycket. Själv fick jag gå en söka-jobb-kurs en gång i tiden och det mesta där kändes som slöseri med tid och skattepengar. Fixade också ett jobb på egen hand till slut!


Kommentera

