Pixel & prosa

Jultradition III

Posted in Jultraditioner by karinjosefina on december 24, 2008

jul081

Jag har bara ett måste på jul; det är att få starta den på mitt sätt. Själv.

Tidigt på morgonen tar jag spårvagnen till Domkyrkan för att sjunga in julen.
Det är en riktig pärla som jag upptäckte av en slump för några år sedan.
En musikgudtjänst med barn- och ungdomskörer, där man får sjunga ut
i Härlig är jorden, rysa till vacker körsång, bedåras av barn som lite stappligt läser
julevangeliet på göteborgska och få välsingnelsen innan man går ut.
Sedan kommer jag hem till Peter och julfrukost.

Glöm inte att tänka efter vad du tycker är fint med julen och bejaka det. God Jul!

Dagen är kommen, kärlek triumferar.
Kom, låt oss skynda till Betlehem.
Hälsad av änglar Krist är född till jorden.
O kom, låt oss tillbedja,
o kom, låt oss tillbedja,
o kom, låt oss tillbedja vår Herre Krist.

Kommentera

